In deze eerste stap van het intakeformulier vragen wij de standaard gegevens van de verantwoordelijke aanbieder en contactpersoon van de aan te melden scholing. Deze gegevens worden via het formulier gepresenteerd aan de regionale academies zodat desgewenst contact opgenomen kan worden. Alle velden dienen ingevuld te worden om verder te kunnen.
Naast de ontsluiting en ontwikkeling van aanbod bewaken we ook de kwaliteit. Hieronder vragen wij naar de kwalificatie. De verschillende kwalificaties waaruit gekozen kan worden staan garant voor een bepaalde professionele standaard. Geef hieronder weer welke scholingskwalificatie van toepassing is op de scholing.
OCW erkende scholing OCW hanteert 3 lijsten voor erkende onderwijsinstellingen. Een register voor particulier voortgezet algemeen volwassenenonderwijs (vavo). Een register voor mbo-scholingen (Crebo) en een register voor scholingen in het hoger onderwijs (CROHO). Link register particulier vavo = vavo Link register mbo-scholingen = Crebo Link register hoger onderwijs = CROHO
Scholing leidt tot NLQF-kwalificatie Het Nederlands Kwalificatieraamwerk NLQF geeft duidelijkheid en zekerheid over het niveau van kwalificaties. Het NLQF telt acht niveaus, van basiskwalificatie tot universitair niveau en beschrijft per niveau de bijbehorende kennis en vaardigheden en de mate van verantwoordelijkheid en zelfstandigheid. Database NLQF-kwalificaties
In bezit van NTRO-keurmerk Een aanbieder met het NTRO-keurmerk voldoet aan hoge kwaliteitseisen en is hierop getoetst door een externe instelling.
EVC-aanbieder EVC is het erkennen van verworven competenties. Een erkende EVC-aanbieder kan de, in de loop der jaren ontwikkelde competenties, valideren en beschrijven in een ervaringscertificaat. Het ervaringscertificaat kan je via de EVC-aanbieder of zelf laten registreren in het Register van het Nationaal Kenniscentrum EVC
Branche erkend scholing Branche-erkend wil zeggen dat de scholing beweert dat de branche hun scholing of certificaat erkent als waardevol en betrouwbaar. Het woord branche-erkend heeft geen officiële status of erkenning.
Geen van bovenstaande?
Het is van belang om jouw scholing in te kunnen delen bij een beleidsterrein/ context, thema/onderwerp en/of persoonlijke vaardigheid. Geef hieronder weer welk beleidsterrein/context, thema/onderwerp of persoonlijke vaardigheid aansluit bij jouw scholing. De keuzemogelijkheden hieronder zijn het resultaat van de met regelmaat gehouden behoeftepeilingen en dus de vraag vanuit het werkveld. Probeer zo volledig mogelijk te zijn. Meerdere keuzes zijn mogelijk.
Minimaal 1 keuze is verplicht om door te kunnen naar het volgende veld.
Beleidsterrein / context Een beleidsterrein is iets dat voortvloeit uit een overheidstaak. Een specifiek onderdeel van het totale overheidsbeleid. De context is de totale omgeving waarin iets zijn betekenis krijgt.
Thema / onderwerp Een thema is een onderwerp van denken, schrijven en spreken, gegeven, grond- of hoofdgedachte. Een onderwerp is het subject waar het in dit geval om gaat. Een zaak waarover men spreekt of schrijft.
Procesmatige zaken Een procesmatige zaak is ...
Persoonlijke vaardigheid Een persoonlijke vaardigheid is iets waarin men bedreven of bekwaam is. Het vermogen om een activiteit of verzameling activiteiten bekwaam en toepasselijk uit te voeren.
Het is bij deze intake van belang om jouw scholing op een juiste manier te typeren. Geef hieronder weer welke typering van toepassing is op jouw scholing. Meerdere keuzes zijn mogelijk.
De volgende vragen gaan over verschillende functiebeschrijvingen (A,B,C,D) binnen het carrièrepad van een buurtsportcoach. Kijk hier voor meer informatie over deze functiebeschrijvingen.
Om juiste verwachtingen te wekken en een goede aansluiting te verkrijgen tussen jouw scholing en de praktijk (de buurtsportcoach en diens werkgever) vragen we hieronder bij welk functiebeeld/rol jouw scholing het beste aansluit. Kies hieronder de rol die het meeste aansluit.
Let bij de beste aansluiting op dat de verschillende rollen een oplopende mate van verantwoordelijkheid en zelfstandigheid kennen. Rol a. komt in zijn geheel ook voor in rol b, Rol b. in zijn geheel in rol c. en rol c. weer in rol d. Kies de beste aansluiting!
Je kunt slechts 1 rol kiezen. Een keuze is verplicht om door te kunnen naar het volgende veld.
De scholing sluit het BEST aan bij het functiebeeld ...
Wij vragen je hieronder aan welke kern van werkzaamheden jouw scholing het beste een bijdrage levert. Kies hieronder de rol die het meeste aansluit. Let bij je keuze op de oplopende schaal. Bijdrage aan de kern van werkzaamheden in a. komt in zijn geheel ook voor in b., b. in zijn geheel in c. en de kern van werkzaamheden van c. weer in d. Kies de beste aansluiting!
Je kunt slechts 1 keuze maken. Een keuze is wel verplicht om door te kunnen naar het volgende veld.
De scholing sluit het BEST aan bij de volgende kern van werkzaamheden ...
Hieronder vragen wij je aan welke aard van contacten jouw scholing het beste een bijdrage levert. Kies hieronder de rol die het meeste aansluit.
Let bij je keuze op de oplopende schaal. De aard van contacten in a. komt in zijn geheel ook voor in b., b. in zijn geheel in c. en de aard van contacten uit c. weer in d. Kies dat wat het beste aansluiting!
De scholing sluit het BEST aan bij de volgende aard van contacten ...
Kies hieronder de mate van vernieuwing & innovatie waarbij jouw scholing het meeste bijdraagt. Kies hieronder de rol die het meeste aansluit.
Let bij je keuze op de oplopende schaal. De mate van vernieuwing & innovatie in a. komt in zijn geheel ook voor in b., b. in zijn geheel in c. en mate van vernieuwing & innovatie uit c. weer in d. Kies dat wat het beste bijdraagt!
De voorgaande vragen gingen over verschillende functiebeschrijvingen (A,B,C,D) binnen het carrièrepad van een buurtsportcoach. Kijk hier voor meer informatie over deze functiebeschrijvingen.
Profiel A overeenkomst:
Profiel B overeenkomst:
Profiel C overeenkomst:
Profiel D overeenkomst:
Veelal wordt een scholing afgesloten met een bepaalde waardering. Geef hieronder de waardering die van toepassing is op jouw scholing.
Meerdere keuzes zijn mogelijk. Minimaal 1 keuze is verplicht om door te kunnen naar het volgende veld.
Hieronder geef je aan hoeveel tijd een deelnemer gemiddeld moet investeren. Het gaat hierbij om de totale tijd. Dus inclusief inlezen, voorbereiden, zelfstudie, etc.
Om verder te kunnen moet je altijd aangeven welke tijdsinvestering het meest passend is bij jouw scholing.
Aantal contacturen Met het aantal contacturen bedoelen we de geschatte tijd die de deelnemer kwijt is aan de scholing zelf. Dit omhelst enkel de daadwerkelijke uren die je aan de scholing besteedt.
Voorbereidingstijd Geef naast het aantal contacturen de voorbereidingstijd die de deelnemer nodig heeft.
Datum Geef aan wanneer de scholing plaatsvindt.
Programma Bij een programma beschrijving beschrijf je de scholing in een logische volgorde. Dit kan aan de hand van een tijdschema. Hierin past bijv. welkom, koffiepauze, lunch en afsluiting maar ook werkvormen, te behandelen onderwerpen en een reële inschatting van de tijd per onderdeel.
Naam scholing Vul hier de naam van jouw scholing in.
Algemeen over Noteer hier een inleidende tekst: korte alinea waarin de kern van de scholing beschreven wordt (Maximaal 300 karakters).
Na het volgen Vul hier een puntsgewijze opsomming van de belangrijkste resultaten.
Doel(en) van de scholing (max 50 woorden) Met de doelen van een scholing beschrijf je de gewenste situatie. Je beschrijft dus wat de deelnemers aan het einde van een scholing vinden, kunnen of weten. En dan natuurlijk zo specifiek mogelijk. Een prestatiedoel beschrijft het gedrag dat mensen na de training laten zien.
Doelgroep van de scholing (max 50 woorden)Hier beschrijf je de doelgroep voor wie de scholing bedoeld is. Bijvoorbeeld: Professionals die werkzaam zijn in de wijk. Of sportprofessionals met minimaal Mbo-denkniveau 4 of Buurtsportcoaches die werken met senioren.
Inhoudsbeschrijving (max 150 woorden) Bij de inhoudsbeschrijving beschrijf je misschien sommige dingen die je al eerder hebt ingevuld, maar nu is alles bij elkaar in verhaalvorm en uitgebreider beschreven. Je kunt gebruik maken van de volgende stappen: 1 Inleiding: leidt het thema en/of onderwerp in en verleid mensen om verder te lezen 2 Uitgebreid waar scholing over gaat: deze uitgebreide beschrijving gebruik je om te zorgen dat je niet de verkeerde deelnemer op de verkeerde scholing krijgt. Zo kun je altijd jouw scholing wel linken aan een trend of ontwikkeling en geef vooral veel voorbeelden uit de praktijk over waar het onderwerp over gaat. Gebruik eventueel ook afbeeldingen of filmpjes. 3 Overzicht ‘lesstof’: Dit is een belangrijk onderdeel en beschrijft wat de deelnemer precies gaat leren. Eigenlijk geef je antwoord op de vragen als….wat ga je leren. 4 Beschrijf doelgroep zodat deelnemer zich herkent: denk hier aan benodigde voorkennis of ervaring of dat het een subgroep van de doelgroep betreft en misschien een specifieke context beschrijving waarin de sportprofessional zich herkent.
Trainers Hierin benoem je de trainers die de scholing verzorgen met eventueel heel kort hun achtergrond en relatie met het onderwerp/de scholing.
Aantal deelnemersHier beschrijf je het minimale aantal en het maximale aantal deelnemers van de scholing.
Praktisch informatie Hier beschrijf je de kostprijs per persoon. Eventueel aangevuld met wat men ervoor krijgt. Bijvoorbeeld: inclusief cursusboek, koffie, lunch.
Komt je scholing in aanmerking voor het STAP-budget? STAP staat voor STimulans ArbeidsmarktPositie. Alle werkenden en werkzoekenden kunnen vanaf 1 maart 2022 een STAP-budget van maximaal € 1.000 euro per jaar aanvragen voor scholing en ontwikkeling.
Locatie De scholing wordt gegeven op de volgende locatie.
Regio De scholing kan gevolgd worden in de volgende regio. Minimaal 1 keuze is verplicht om door te kunnen naar het volgende veld.
Overzicht alle ingevoerde gegevens.