In deze eerste stap van het intakeformulier vragen wij de standaard gegevens van de verantwoordelijke aanbieder en contactpersoon van de aan te melden scholing. Deze gegevens worden via het formulier gepresenteerd aan de regionale academies zodat desgewenst contact opgenomen kan worden. Alle velden dienen ingevuld te worden om verder te kunnen.
Voor elke scholing dien je het intakeformulier opnieuw in te vullen.
Het is van belang om jouw scholing in te kunnen delen bij een beleidsterrein, thema/onderwerp, procesmatige zaken en/of persoonlijke vaardigheid. Geef hieronder weer welk beleidsterrein, thema/onderwerp, procesmatige zaken of persoonlijke vaardigheid aansluit bij jouw scholing. De keuzemogelijkheden hieronder zijn het resultaat van de met regelmaat gehouden behoeftepeilingen en dus de vraag vanuit het werkveld. Probeer zo volledig mogelijk te zijn. Meerdere keuzes zijn mogelijk.
Minimaal 1 keuze is verplicht om door te kunnen naar het volgende veld.
Beleidsterrein Een beleidsterrein is iets dat voortvloeit uit een overheidstaak. Een specifiek onderdeel van het totale overheidsbeleid. De context is de totale omgeving waarin iets zijn betekenis krijgt.
Thema / onderwerp Een thema is een onderwerp van denken, schrijven en spreken, gegeven, grond- of hoofdgedachte. Een onderwerp is het subject waar het in dit geval om gaat. Een zaak waarover men spreekt of schrijft.
Procesmatige zaken Een procesmatige zaak is ...
Persoonlijke vaardigheid Een persoonlijke vaardigheid is iets waarin men bedreven of bekwaam is. Het vermogen om een activiteit of verzameling activiteiten bekwaam en toepasselijk uit te voeren.
Het is bij deze intake van belang om jouw scholing op een juiste manier te typeren. Geef hieronder weer welke typering van toepassing is op jouw scholing. Meerdere keuzes zijn mogelijk.
Kies één type scholing om door te kunnen naar het volgende veld.
Naam scholing Vul hier de naam van jouw scholing in.
Algemeen over Noteer hier een inleidende tekst: korte alinea waarin de kern en het doel/ de doelen van de scholing beschreven wordt (Maximaal 300 karakters).
Na het volgen Vul hier een puntsgewijze opsomming van de belangrijkste resultaten.
Hieronder geef je aan hoeveel tijd een deelnemer gemiddeld moet investeren. Het gaat hierbij om de totale tijd. Dus inclusief inlezen, voorbereiden, zelfstudie, etc.
Om verder te kunnen moet je altijd aangeven welke tijdsinvestering het meest passend is bij jouw scholing.
Aantal contacturen Met het aantal contacturen bedoelen we de geschatte tijd die de deelnemer kwijt is aan de scholing zelf. Dit omhelst enkel de daadwerkelijke uren die je aan de scholing besteedt.
Voorbereidingstijd Geef naast het aantal contacturen de voorbereidingstijd die de deelnemer nodig heeft.
Startdatum Geef aan wanneer de scholing aanvangt.
Programma Bij een programma beschrijving beschrijf je de scholing in een logische volgorde. Dit kan aan de hand van een tijdschema. Hierin past bijv. welkom, koffiepauze, lunch en afsluiting, dagprogramma (per dag), maar ook werkvormen, te behandelen onderwerpen en een reële inschatting van de tijd per onderdeel.
Doelgroep van de scholing (max 50 woorden)Hier beschrijf je de doelgroep voor wie de scholing bedoeld is. Bijvoorbeeld: Professionals die werkzaam zijn in de wijk. Of sportprofessionals met minimaal Mbo-denkniveau 4 of Buurtsportcoaches die werken met senioren.
Inhoudsbeschrijving (max 300 woorden) Bij de inhoudsbeschrijving beschrijf je misschien sommige dingen die je al eerder hebt ingevuld, maar nu is alles bij elkaar in verhaalvorm en uitgebreider beschreven. Uitgebreid waar scholing over gaat: deze uitgebreide beschrijving gebruik je om te zorgen dat je niet de verkeerde deelnemer op de verkeerde scholing krijgt. Zo kun je altijd jouw scholing wel linken aan een trend of ontwikkeling en geef vooral veel voorbeelden uit de praktijk over waar het onderwerp over gaat. Gebruik eventueel ook afbeeldingen of filmpjes.
Trainers Hierin benoem je de trainers die de scholing verzorgen met eventueel heel kort hun achtergrond en relatie met het onderwerp/de scholing.
Aantal deelnemersHier beschrijf je het minimale aantal en het maximale aantal deelnemers van de scholing.
Kosten Hier beschrijf je de kostprijs per persoon (incl. BTW). Eventueel aangevuld met wat men ervoor krijgt. Bijvoorbeeld: inclusief cursusboek, koffie, lunch.
Locatie De scholing wordt gegeven op de volgende locatie.
Regio De scholing kan gevolgd worden in de volgende regio. Minimaal 1 keuze is verplicht om door te kunnen naar het volgende veld.
Naast de ontsluiting en ontwikkeling van aanbod bewaken we ook de kwaliteit. Hieronder vragen wij naar de kwalificatie. De verschillende kwalificaties waaruit gekozen kan worden staan garant voor een bepaalde professionele standaard. Geef hieronder weer welke scholingskwalificatie van toepassing is op de scholing.
OCW erkende scholing OCW hanteert 3 lijsten voor erkende onderwijsinstellingen. Een register voor particulier voortgezet algemeen volwassenenonderwijs (vavo). Een register voor mbo-scholingen (Crebo) en een register voor scholingen in het hoger onderwijs (CROHO). Link register particulier vavo = vavo Link register mbo-scholingen = Crebo Link register hoger onderwijs = CROHO
Scholing leidt tot NLQF-kwalificatie Het Nederlands Kwalificatieraamwerk NLQF geeft duidelijkheid en zekerheid over het niveau van kwalificaties. Het NLQF telt acht niveaus, van basiskwalificatie tot universitair niveau en beschrijft per niveau de bijbehorende kennis en vaardigheden en de mate van verantwoordelijkheid en zelfstandigheid. Database NLQF-kwalificaties
In bezit van NTRO-keurmerk Een aanbieder met het NTRO-keurmerk voldoet aan hoge kwaliteitseisen en is hierop getoetst door een externe instelling.
EVC-aanbieder EVC is het erkennen van verworven competenties. Een erkende EVC-aanbieder kan de, in de loop der jaren ontwikkelde competenties, valideren en beschrijven in een ervaringscertificaat. Het ervaringscertificaat kan je via de EVC-aanbieder of zelf laten registreren in het Register van het Nationaal Kenniscentrum EVC
Branche erkend scholing Branche-erkend wil zeggen dat de scholing beweert dat de branche hun scholing of certificaat erkent als waardevol en betrouwbaar. Het woord branche-erkend heeft geen officiële status of erkenning.
Geen van bovenstaande?
Veelal wordt een scholing afgesloten met een bepaalde waardering. Geef hieronder de waardering die van toepassing is op jouw scholing.
De volgende vragen gaan over verschillende functieomschrijvingen met verschillende niveaus (A tot en met maximaal D). Kijk hier voor meer informatie over de diverse functies. Let op: de ene A is de andere A niet, met andere woorden, kijk goed naar de essentie van de functie (zie vetgedrukte woorden in de afbeelding hierover of in de diverse raamwerken met niveau onderscheidende kenmerken. Deze tref je hier. Probeer met je keuze hieronder zo goed mogelijk te bedenken aan welke functieomschrijving jouw scholing het beste bijdraagt. Kies 1 of meerdere functieomschrijvingen, zodat we je scholing zo goed mogelijk kunnen positioneren.
De scholing sluit het BEST aan bij het functiebeeld ...
Ondersteuning bieden bij en/of het uitvoeren van activiteiten die in een soortgelijke vorm en inhoud al eerder hebben plaatsgevonden.Begeleidende rol
Plannen, organiseren en realiseren van activiteiten en projecten op basis van gegeven initiatieven/concepten, alsook het leveren van een bijdrage aan de ontwikkeling van nieuwe activiteiten.Uitvoerende rol
Ontwikkelen, plannen, coördineren, realiseren en evalueren van activiteiten en projecten, ook binnen een complex werkveld.Initiërende rol
Ontwikkelen, plannen, coördineren, realiseren en evalueren van activiteiten en projecten, ook binnen een complex werkveld en ontwikkelen, implementeren en realiseren beleid. Beleidsmatige-/coördinerende rol
Een operationeel/tactisch karakter, waarbij vertaling wordt gemaakt van gegeven beleid naar kortetermijnplanvorming en procedures, werkwijzen en processen. Daarnaast verantwoordelijk voor de realisatie van teamdoelstellingen. Leidinggeven aan een team
Een tactisch/strategisch karakter, waarbij vertaling wordt gemaakt van strategie naar facet-/deelbeleid. Daarnaast verantwoordelijk voor de realisatie van het middellangetermijnplan en teamdoelstellingen. Leidinggeven aan organisatieonderdeel (meerdere teams/regio).
Het initiëren, implementeren en borgen van trainersbegeleiding binnen een sportvereniging ten behoeve van een veilig, didactisch en pedagogisch verantwoord sportklimaat en sportplezier.
1. Gericht op beheren en optimaliseren van het bestaande 2. Kleine tot middelgrote verenigingen 3. Recreatief met een beperkt aantal doelgroepen (jeugd, senioren) 4. Het contactenveld is overzichtelijk en gegeven, waarbij de belangen verschillend maar niet strijdig zijn
1. Gericht op vernieuwing in termen van positionering, investering, omvang etc. 2. Middelgrote tot grote verenigingen 3. Recreatief met grote diversiteit aan doelgroepen én regionaal/landelijk competitief 4. het contactenveld is complex en dynamisch, waarbij sprake is van een grote diversiteit aan stakeholders met verschillende en soms strijdige belangen.
Optimaliseren van het sportpark in het hier en nu. Bestaand sportpark (sporthal, velden) en de daarbij behorende faciliteiten (eenvoudige horecavoorziening)
Sportpark en focus gericht op de toekomstige (beleids)ontwikkelingen en planvorming, wensen/behoeften inclusief de omgeving van het sportpark. Bestaand sportpark en daarbij behorende complexe voorzieningen (zwembad, ijsbaan etc.)
De opdrachten/doelstellingen zijn duidelijk benoemd waarbij de kaders en context bekend zijn. De dynamiek vindt m.n. plaats in de uitvoering (o.m. partijen bij elkaar brengen, neuzen een kant op krijgen). Verbindende en aanjagende rol
De doelstellingen o.b.v. het lokaal sportakkoord zijn geïnitieerd en tot stand gekomen op basis van een zelfstandig gestuurd, geregisseerd en gecoördineerd besluitvormings-proces. De dynamiek vindt m.n. plaats in beleidsontwikkeling (o.m. weg plaveien, positioneren, integraal/domein-overstijgend). Verbindende, aanjagende, regisserende en initiërende rol
Overzicht alle ingevoerde gegevens.
Oeps, er is iets niet goed gegaan.Stuur een kopie van onderstaand veld waarin alle ingevulde waarden staan naar lab@sportengemeenten.nl en wij proberen het aanbod alsnog voor je te verwerken.