Op 2 en 3 december heeft het programmateam van LAB een volgende slag gemaakt met o.a. de routekaart. Deze is op onderdelen aangescherpt en vormt de basis voor de jaarplannen van de regionale academies en van de opnieuw te vormen werkgroep aanbod. Deze laatste richt zich op kwaliteit, modulair aanbod en dus op de koppeling met het carrièrepad.
Verder hebben we afgesproken een toolbox te maken met handreikingen voor de academies, denk hierbij aan modelovereenkomsten, calculatieoverzichten, hoe je behoeften kunt peilen en analyseren, uitgewerkte waarde proposities, de methode voor intervisie, etc. etc.
Twee andere belangrijke speerpunten zijn communicatie en het rondbreien van de businesscase, zowel op landelijk als op regionaal niveau. Bij communicatie gaat het over de vindbaarheid van het aanbod en de bekendheid ervan binnen de driehoek (professionals, werkgevers en gemeenten) maar ook richting partners die nodig zijn om al het aanbod op centrale vindplekken inzichtelijk te maken. De businesscases beschrijven de waarde propositie voor de verschillende klantsegmenten en partners die de basis vormen voor de bekostiging van het geheel.
De uitkomsten van deze “LAB-tweedaagse” worden nu verder uitgewerkt; de regionale academies vertalen dit naar hun jaarplannen 2025 en de programmamanager zal zich voornamelijk richten op alle randvoorwaardelijke zaken zoals de aangescherpte routekaart waarin alles samen komt.
Nog eens teruglezen waar we binnen het programma LAB mee bezig zijn? Bekijk dan vooral de LAB-special!
Afzender: Vereniging Sport en Gemeenten
Dit nieuwsbericht is toegevoegd op 19 december 2024